Fit mama

Sporten na je bevalling. Supergoed maar vaak toch ook een beetje spannend! 

Na je bevalling is het goed om weer te gaan sporten. Echter is het belangrijk om eerst je basisconditie en je spierkracht van met name je romp en bekkenbodem weer in orde te krijgen.
Fit mama bestaat uit vijf lessen waarin je ervaart hoe het is om te gaan sporten na je bevalling. De lessen zijn gericht op kracht en uithoudingsvermogen met extra aandacht voor buik- en bekkenbodemspieroefeningen.

Small group training

Een populaire term maar wel heel belangrijk: Alleen in een kleine groep krijg je de aandacht die je verdient ! Doordat je met maximaal vijf andere dames aan het sporten ben kunnen alle oefeningen gecorrigeerd of aangepast worden. Super belangrijk want het verkeerd uitvoeren van oefeningen geeft blessures. Tijdens de training komen alle spiergroepen aan bod waarbij het accent ligt op de juist houding en uitvoering van de oefeningen. Natuurlijk letten we ook op het juist gebruiken van de buik en bekkenbodemspieren.

De lessen worden gegeven door Monique Lubbers (fysiotherapeute) en Rianne Braal (oefentherapeute)

Hoe ziet een training bij Met liefde eruit !?

De training duurt een uur, waarbij ongeveer 50 min actief en 10 min warming up / coolingdown en ontspanningsoefeningen. De lessen zijn elke week anders waarbij ieder op z’n eigen niveau lekker actief bezig kan zijn ! Het belangrijkste is dat je op je eigen niveau traint en opbouwt. Want iedere zwangerschap, bevalling en herstel is anders. En lichamelijk klachten kan je er er echt niet bij hebben als je een new born heb !

Na de warming-up volgt een stuk krachttraining dit bestaat o.a. uit;

  • oefeningen met een dynaband of gewichten
  • oefeningen met je eigen lichaamsgewicht
  • circuittraining / parcoursje
  • oefeningen op een matje
  • … en andere creatieve oefen ideeën !

Alle lessen worden gegeven door een fysio of oefentherapeute. Hierdoor worden dingen zoals diastase, buikdrukopvang, herstel van je bekkenbodem meegenomen in de training. Natuurlijk wordt er ook goed gelet op de uitvoering van oefeningen; een goede uitgangshouding versterkt het effect van de oefening en vermindert de kans op blessures!

Waarom kiezen voor sporten bij Met liefde?

  • Kleine groepen dus altijd persoonlijke aandacht !
  • Alle trainingen worden gegeven door een fysio- of oefentherapeut mét ervaring op het gebied van zwangerschap en bevallingen.
  • Hierdoor kan je ook trainen als je lichamelijke klachten hebt en is het makkelijk om een individueel consult in te plannen indien nodig.
  • Geen gesport in de regen aangezien we ook een binnen(sport)locatie hebben.

**** Superfijn mijn wekelijkse sportuurtje! Ik voel me altijd helemaal voldaan de rest van de dag.
Fijne, professionele begeleiding en nuttige oefeningen om weer back-in-shape te komen na mijn zwangerschap.
Tijdens de lockdown gingen we gewoon online door met flessen wasmiddel als gewichten. Dat zal ik niet snel vergeten 🙂 Heel erg bedankt!
*** Review december 2020 E. van L

Data en locatie

Data: maandagavond van 20:30 – 21:30
Locatie: Kanaalweg 86
ivm corona sporten we buiten bij het Victor Hugo plantsoen (bij de Daphne Schippersbrug)
Kosten: 5 lessen € 67,50,-
Vanaf wanneer: 6 weken na bevalling of 8 weken na keizersnede
Startdata:
Instroom in de huidige cursus is mogelijk. Stuur even een mailtje of dit mogelijk is
in de zomervakantie start er geen les!

Startdata in augustus volgen nog.

ivm corona sporten we buiten bij het Victor Hugo plantsoen (bij de Daphne Schippersbrug)


Toch niet wat je zoekt? Misschien zijn de lessen van moeder&kind gym iets voor je.
En om even heerlijk ontspannen bieden wij ook mama massages en de cursus babymassage aan.

Wil je meer informatie neem dan contact met ons op.